Terapia choroby Alzheimera

ważna-informacja Nowoczesna terapia choroby Alzheimera i zaburzeń poznawczych jest już dostępna w Polsce w MED_Art Łódź.

Terapia rTMS

terapia Alzheimera
Terapia/leczenie Alzheimera

Przezczaszkowa stymulacja magnetyczna (rTMS), a leczenie choroby Alzheimera

W ostatnich latach naukowcy z różnych ośrodków badawczych na świecie potwierdzili, iż zastosowanie nowej metody terapeutycznej – przezczaszkowej stymulacji magnetycznej mózgu ( terapia rTMS ) istotnie poprawia funkcje poznawcze pacjentów, w tym pamięć i myślenie. Ułatwia codzienne funkcjonowanie, wpływa korzystnie na nastrój, redukuje lęk, apatię, objawy niepokoju, tym samym poprawia jakość życia pacjentów chorujących na Alzheimera  i ich rodzin. W zależności od ilości zabiegów i zastosowanej procedury korzystny efekt terapeutyczny utrzymuje się do roku, następnie terapia może zostać powtórzona. Od 2017 roku system jest dostępny dla pacjentów do użytku klinicznego we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech, obecnie po raz pierwszy w Polsce u nas.

Przebieg terapii rTMS a leczenie Alzheimera

Systemy rTMS generują silne pole magnetyczne mające zdolność przedostawania się przez kości czaszki do kory mózgowej. W wyniku działania rTMS dochodzi do pobudzenia neuronów i ich synaps. Terapia działa korzystnie poprzez wpływ na neuroprzekaźnictwo, aktywność receptorów, neuroplastyczność i neurogenezę. Efekt terapeutyczny jest osiągany przy zastosowaniu dwudziestu godzinnych sesji terapeutycznych. rTMS jest bezpieczną metodą leczenia, przed rozpoczęciem leczenia przeprowadzana jest kwalifikacja lekarska, zaś sama terapia prowadzona jest przez wykwalifikowany personel, pod nadzorem lekarza.

Otępienie i choroba Alzheimera

leczenie Alzheimera
Leczenie choroby Alzheimera

Według najnowszych danych choroba Alzheimera dotyka około 400 tysięcy osób w Polsce oraz 30 milionów osób na świecie. Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia szacują, że do 2030 roku liczby te podwoją się. Choroba Alzheimera to schorzenie, które stopniowo zabiera pamięć, upośledza orientację i rozpoznawanie otoczenia, doprowadza do braku samodzielności i ogromnego cierpienia pacjentów i ich rodzin. Dotychczas stosowane w tej chorobie leki powstały w latach 90-tych i charakteryzują się niewielką skutecznością, mimo ich stosowania choroba postępuje. Choroba zaczyna się podstępnie, drobnymi problemami z pamięcią, które początkowo mogą być uznane za niewinne, jednak choroba postępuje wykluczając pacjenta z życia rodzinnego i społecznego, wpływa negatywnie na więzi rodzinne, zmienia osobowość i codzienne zachowanie.

kontakt w sprawie KWALIFIKACJI DO TERAPII POD NUMEREM telefonu 698 648 521

terapia rTMS

Dlaczego chorujemy? Poniższy wykład Lisy Genovy podsumowuje najistotniejsze czynniki sprawcze i ochronne dla choroby Alzheimera.

Piśmiennictwo:

1. Prince M, Wimo A, Guerchet M, Gemma-Claire A, Wu Y-T, Prina M. World alzheimer report 2015: the global impact of dementia – an analysis of prevalence, incidence, cost and trends. Alzheimer’s Dis Int 2015:1e20.

2. Nardone R, Tezzon F, H€oller Y, Golaszewski S, Trinka E, Brigo F. Transcranial magnetic stimulation (TMS)/repetitive TMS in mild cognitive impairment and Alzheimer’s disease. Acta Neurol Scand 2014;129(6):351e66.

3. Hsu W-Y, Ku Y, Zanto TP, Gazzaley A. Effects of noninvasive brain stimulation on cognitive function in healthy aging and Alzheimer’s disease: a systematic review and meta-analysis. Neurobiol Aging 2015;36(8):2348e59.

4. Alcala-Lozano R, Morelos ED, Osorio O, Gonzalez JJ. An overview of repetitive transcranial magnetic stimulation ( rTMS ) in. Alzheimer ’ s disease 2017;40(4):171e8.

5. Ahmed MA, Darwish ES, Khedr EM, El Serogy YM, Ali AM. Effects of low versus high frequencies of repetitive transcranial magnetic stimulation on cognitive function and cortical excitability in Alzheimer’s dementia. J Neurol 2012;259(1):83e92.

6. Rabey JM, Dobronevsky E, Aichenbaum S, Gonen O, Marton RG, Khaigrekht M. Repetitive transcranial magnetic stimulation combined with cognitive training is a safe and effective modality for the treatment of Alzheimer’s disease: a randomized, double-blind study. J Neural Transm 2013;120(5):813e9.

7. Lee J, Choi BH, Oh E, Sohn EH, Lee AY. Treatment of Alzheimer’s disease with repetitive transcranial magnetic stimulation combined with cognitive training: a prospective, randomized, double-blind, placebo-controlled study. J Clin Neurol 2015;12(1):57e64.