Terapia choroby Alzheimera

ważna-informacja Nowoczesna terapia choroby Alzheimera i zaburzeń poznawczych jest już dostępna w Polsce w MED_Art Łódź.

Terapia rTMS

Przezczaszkowa stymulacja magnetyczna (rTMS), a leczenie choroby Alzheimera

W ostatnich latach naukowcy z różnych ośrodków badawczych na świecie potwierdzili, iż zastosowanie nowej metody terapeutycznej – przezczaszkowej stymulacji magnetycznej mózgu ( terapia rTMS ) istotnie poprawia funkcje poznawcze pacjentów, w tym pamięć i myślenie. Ułatwia codzienne funkcjonowanie, wpływa korzystnie na nastrój, redukuje lęk, apatię, objawy niepokoju, tym samym poprawia jakość życia pacjentów chorujących na Alzheimera  i ich rodzin. W zależności od ilości zabiegów i zastosowanej procedury korzystny efekt terapeutyczny utrzymuje się do roku, następnie terapia może zostać powtórzona. Od 2017 roku system jest dostępny dla pacjentów do użytku klinicznego we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech, obecnie po raz pierwszy w Polsce u nas.

terapia Alzheimera
Terapia/leczenie Alzheimera

Przebieg terapii rTMS leczenie Alzheimera

Systemy rTMS generują silne pole magnetyczne mające zdolność przedostawania się przez kości czaszki do kory mózgowej. W wyniku działania rTMS dochodzi do pobudzenia neuronów i ich synaps. Terapia działa korzystnie poprzez wpływ na neuroprzekaźnictwo, aktywność receptorów, neuroplastyczność i neurogenezę. Efekt terapeutyczny jest osiągany przy zastosowaniu pięciu jednogodzinnych sesji terapeutycznych w tygodniu przez okres kolejnych 4 tygodni. rTMS jest bezpieczną metodą leczenia, przed rozpoczęciem leczenia przeprowadzana jest kwalifikacja lekarska, zaś sama terapia prowadzona jest przez wykwalifikowany personel, pod nadzorem lekarza.

leczenie Alzheimera
Leczenie choroby Alzheimera

Otępienie i choroba Alzheimera

Według najnowszych danych choroba Alzheimera dotyka około 400 tysięcy osób w Polsce oraz 30 milionów osób na świecie. Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia szacują, że do 2030 roku liczby te podwoją się. Choroba Alzheimera to schorzenie, które stopniowo zabiera pamięć, upośledza orientację i rozpoznawanie otoczenia, doprowadza do braku samodzielności i ogromnego cierpienia pacjentów i ich rodzin. Dotychczas stosowane w tej chorobie leki powstały w latach 90-tych i charakteryzują się niewielką skutecznością, mimo ich stosowania choroba postępuje. Choroba zaczyna się podstępnie, drobnymi problemami z pamięcią, które początkowo mogą być uznane za niewinne, jednak choroba postępuje wykluczając pacjenta z życia rodzinnego i społecznego, wpływa negatywnie na więzi rodzinne, zmienia osobowość i codzienne zachowanie.

kontakt w sprawie KWALIFIKACJI DO TERAPII POD NUMEREM telefonu 698 648 521

terapia rTMS