Terapia choroby Alzheimera

W leczeniu choroby Alzheimera i zaburzeń poznawczych z powodzeniem stosujemy nowoczesną terapię rTMS. Terapia jest dostępna w Med_Art Łódź

terapia Alzheimera

Przezczaszkowa stymulacja magnetyczna (rTMS), a leczenie Alzheimera. Od 2017 roku system jest dostępny dla pacjentów do użytku klinicznego we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech, obecnie po raz pierwszy w Polsce u nas. W zależności od ilości zabiegów i zastosowanej procedury korzystny efekt terapeutyczny utrzymuje się do roku, następnie terapia może zostać powtórzona.

kontakt w sprawie KWALIFIKACJI DO TERAPII POD NUMEREM telefonu +48 698 648 521

Otępienie i choroba Alzheimera

terapia-rtms
terapia rtms

Według najnowszych danych choroba Alzheimera dotyka około 400 tysięcy osób w Polsce oraz 30 milionów osób na świecie. Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia szacują, że do 2030 roku liczby te podwoją się. Choroba Alzheimera to schorzenie, które stopniowo zabiera pamięć, upośledza orientację i rozpoznawanie otoczenia, doprowadza do braku samodzielności i ogromnego cierpienia pacjentów i ich rodzin. Dotychczas stosowane w tej chorobie leki powstały w latach 90-tych i charakteryzują się niewielką skutecznością, mimo ich stosowania choroba postępuje. Choroba zaczyna się podstępnie, drobnymi problemami z pamięcią, które początkowo mogą być uznane za niewinne, jednak choroba postępuje wykluczając pacjenta z życia rodzinnego i społecznego, wpływa negatywnie na więzi rodzinne, zmienia osobowość i codzienne zachowanie.

Przebieg terapii rTMS, a leczenie Alzheimera

leczenie-alzheimera-2

Systemy rTMS generują silne pole magnetyczne mające zdolność przedostawania się przez kości czaszki do kory mózgowej. W wyniku działania rTMS dochodzi do pobudzenia neuronów i ich synaps. Terapia działa korzystnie poprzez wpływ na neuroprzekaźnictwo, aktywność receptorów, neuroplastyczność i neurogenezę. Efekt terapeutyczny jest osiągany przy zastosowaniu dwudziestu godzinnych sesji terapeutycznych. rTMS jest bezpieczną metodą leczenia, przed rozpoczęciem leczenia przeprowadzana jest kwalifikacja lekarska, zaś sama terapia prowadzona jest przez wykwalifikowany personel, pod nadzorem lekarza.

OPINIE NASZYCH PACJENTÓW.

„Nasza wieloletnia tułaczka po psychiatrach, neurologach i psychologach przywiodła nas do poradni Med-Art w Łodzi. Dopiero tu ktoś zaproponował coś więcej niż leki i godzenie się z postępami choroby Alzheimera. Oprócz leków zaproponowano nam terapię polem magnetycznym rtms i cudowną panią rehabilitantkę, która tę terapię prowadziła, mimo obaw dr hab. Jakuba Kaźmierskiego, że terapia może nie być tak skuteczna jakbyśmy tego chcieli, bo stan mamy był już dość zaawansowany. Udało się: poprawić humor, przywrócić chęć życia, również nieco poprawić pamięć. Co ciekawe, na każdą wizytę mama czeka jak na spotkanie towarzyskie, bo atmosfera w poradni jest przeurocza. Uśmiech, herbata, kawa, coś słodkiego czeka tu na każdego w poczekalni. Jeśli ktoś pyta czy warto tu przyjść – TAK, WARTO, pod każdym względem. Super fachowcy pod każdym względem, jedyny w Polsce taki sprzęt rTMS-Cog, przemiła obsługa, no i … Pani Estera.”

Aśka, Bronka, Bronek (mąż) i na pewno nasza mama Marianna Śniegula

###

80-letni pacjent XY (nasz Tata) cierpiący na otępienie poddał się 4-tygodniowej terapii rTMS -Cog w lecie 2018 roku. Co prawda dojazd na codzienne seanse był z początku nieco kłopotliwy, ale pacjent szybko się przyzwyczaił.  Codzienne ćwiczenia z terapeuta podczas stymulacji magnetycznej zostały przez pacjenta dobrze odebrane i sama terapia przebiegła bez efektów ubocznych ( bólu głowy itp).
Najbliższa rodzina zaobserwowała wyraźne ożywienie u pacjenta, lepsza uwagę oraz niewielka poprawę w wykonywaniu czynności dziennych. Ta poprawa utrzymuje sie 2,5 miesiaca po zakończeniu terapii.  Myślimy o ponownej mobilizacji i powtórzeniu tej terapii w następnym półroczu.

Pacjent XY z Rodziną

Pomoc w chorobie Alzheimera Med_Art zdjęcia

Dlaczego chorujemy? Poniższy wykład Lisy Genovy podsumowuje najistotniejsze czynniki sprawcze i ochronne dla choroby Alzheimera.